روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور

فرض میکنیم که قرار هست که یک درس از دینی رو برای بار اول مطالعه کنی. برای اینکار بهتر هست که یک دور این درس رو از کتاب درسی روخوانی کنی برای اینکه با کلیت مطالب درس آشنایی پیدا کنی. بعد از مطالعه اولیه، میتونی نگاهی به تست های سراسری سال های اخیر اون درس بندازی تا متوجه بشی که کدوم بخش از کتاب در طی این سال ها بیشتر مورد توجه طراحان کنکور سراسری بوده. بعد از انجام دادن این دو مرحله، حالا باید ضربه آخر رو بزنی.

برای اینکار باید پاراگراف به پارگراف اون درس رو دقیق مطالعه کنی و اگر مطلب مهمی رو دیدی، اون رو مارک کنی تا در سری های بعدی بتونی در زمان خیلی کم مطالب مهم درس رو مرور کنی. از نوشتن نکات مهمی که از آیات یک درس به دست میاری به هیچ عنوان غافل نشو و خیلی تمیز نکات رو از کتاب کمک آموزشی و یا هر جای دیگه ای که به دست آوردی به کتاب درسی منتقل کن. با اینکار کتاب درسی خودت رو به یک منبع بی نظیر تبدیل میکنی.

البته این نکته رو فراموش نکن که نوشتن، میتونه تاثیر فوق العاده مثبتی در روند یادگیری مطالب برای تو داشته باشه. باید بر روی هر درس به قدری مسلط بشی که برای خودت و یا دوستانت اون درس رو خیلی دقیق آموزش بدی و بتونی به صورت خلاصه وار در هر زمانی نکاتی اون درس رو روی کاغذ بیاری. نباید هیچ نکته کوچکی هم از دید تو پنهان بمون

سر فصل ها
این دوره هیچ بخشی ندارد.