روش مطالعه فارسی و ادبیات برای کنکور

برای اینکه بتونی از 25 تست فارسی به یک درصد خوشگل برسی اصلا نیاز نداری که از هفت خوان رستم رد بشی و یا جوری قدم بزنی که آب هایی که سهراب ازشون صحبت میکرد رو گل نکنی. اصلا کار پیچده ای روبروی تو نیست و با رعایت کردن یکسری از بدیهیات میتونی این درس رو در حد رتبه برتر ها پاسخ بدی و با انرژی مضاعف به سراغ مابقی رفقای عمومی بری. 25 تستی که برای ادبیات طرح میشه از چند مبحث خاص مورد پرسش قرار میگیره

اگر روال کنکور تغییر نکنه و مثل سال های گذشته باشه. باید خودت رو جهت رویارویی با تست هایی از مباحث معانی لغات، تاریخ ادبیات، املا لغات، آرایه های ادبی، زبان فارسی و قرابت معنایی آماده کنی. در این بین تست های زبان فارسی بیشتر از مابقی مباحث دشمن داره و کم تر کسی رو پیدا میکنی که خودش رو برای پاسخ دادن به هر 5 تست ادبیات آماده کرده باشه.

برای مبحثی مثل قرابت معنایی بهترین کار مطالعه اشعار کتاب درسی و داشتن تسلط صد در صدی به این ابیات و همینطور مطالعه اشعار شعرایی مثل حافظ و سعدی، شب ها قبل از خواب هست. در کنار مطالعه اشعار و تفکر روی معانی و پیدا کردن ارتباط های درست بین ابیات، بهترین کار تست زنی هست.

هر مقدار که تست زنی خودت رو افزایش بدی، مهارت بیشتری برای پاسخ دادن به 9 تست قرابت به دست میاری. برای قرابت هم با حفظ کردن بیت های کتاب درسی به تنهایی نمیتونی راهی از پیش ببری. باید بلد باشی چطور یک بیت رو بخونی و باید بتونی به سرعت بین ابیات صورت تست و بیت های گزینه ها ارتباط درست برقرار کنی. البته ازت انتظار داریم که تسلط صد در صدی به تک تک ابیات کتاب درسی داشته باشی و بعدش در کنار اون سراغ اشعار شعرایی مثل حافظ و سعدی بری.

بنابراین هیچ وقت شعرهای کتاب درسی الویت دوم تو نباید باشه. نکته مهم دیگه ای که باید به اون توجه داشته باشی این هست که برای پاسخ دادن به 25 تست ادبیات فقط و فقط 18 دقیقه زمان در نظر گرفته میشه. بنابراین سرعت العمل بالا فوق العاده برای ما حائز اهمیت هست. سرعت بالا در تست زنی زمانی برای ما چشم گیر خواهد بود که میزان بی دقتی شما در حین تست زنی نزدیک به صفر باشه. و برای اینکه بتونی سرعت بالایی داشته باشی و در کنارش دقت خودت رو هم افزایش بدی باید مدام خودت رو با تست های مختلف پیرامون این مبحث درگیر کنی.

سر فصل ها
این دوره هیچ بخشی ندارد.