روش مطالعه درس فیزیک

فیزیک از جمله درس هایی محسوب میشه که تو رو با دست رد میکنه و با پا پس میکشه. تکلیف اکثر کنکوری ها با این درس روشن نیست. آدم نمیدونه باید این درس رو عاشقانه دوست داشته باشه و همیشه بذارتش رو فرق سرش و یا ازش دوری کنه. فیزیک یا با فصل هایی مثل مغناطیس و القا از آدم دلبری میکنه یا یهو با حرکت و دینامیک زهره ترک میکنه. ولی هرچی که هست میتونه شیرین باشه. فیزیک میتونه دقیقا مثل رنگین کمونی باشه که از تلاقی آسمون بارانی و آفتاب قبلش برای ما نمایان بشه. فیزیک میتونه مثل بوی بهار نارنج تو شب تاریک محل، محشر باشه. باید بدونی ازش چی میخوای، یعنی در اصل باید بدونی که خودت از خودت چی میخوای و فیزیک این وسط میتونه چه کمکی به تو بکنه. ولی مطمئن باش شاید اولش از مواجه با اون خجالت زده بشی و یا حس مثبتی نداشته باشی ولی هرچی جلوتر بریم، برای دیدنش لحظه شماری خواهی کرد.

اگر قرار باشه که از کنکوری ها سوال بپرسید که چه تایمی از روز رو هدر میدید، اکثر قریب به اتفاق اون جمعیت مورد پرسش، یک صدا فریاد میزنن، کلاس درس.

اما واقعیت ماجرا هم باید به این شکل باشه؟ آیا واقعا رفتن به کلاس درس و گوش دادن به تدریس دبیر برای ما مفید نیست و نمیتونیم ازش استفاده کنیم؟

کلاس درس دقیقا همون جایی هست که به تو اجازه میده ساعت مطالعه خودت رو در طول روز دو برابر کنی. فقط کافیه که رفتن به کلاس رو کار بیهوده ندونی. فقط کافیه که برای خارج شدن از کلاس درس لحظه شماری نکنی. واقعا چه کسی بهتر از دبیری که سال ها در حال تدریس کنکور بوده، میتونه به ما آموزش بده. واقعا دوست نداری که سر کلاس درس مطلب رو کامل یاد بگیری و زمانی که در منزل در اختیار داری رو به تست زنی و یادگیری بیشتر اختصاص بدی؟

آیا تا به حال حضور فعالی در کلاس درس داشتی؟ تا حالا شده که مطلبی رو سر کلاس درس یاد بگیری و ضرر کنی و یا برای تو نتیجه عکس بده؟ مطمئنن جواب خیر هست. اگر اینطور نیست باید مشکل رو در خودتون پیدا کنید. یکبار، فقط یکبار با کاغذ و قلم سر کلاس حاضر باش و با تمام وجود برو که مطلب رو همون جا یاد بگیری. مطمئنم که نتیجه تو رو غافل گیر میکنه.

برای بار آخر بهت توصیه میکنم که اگر از کلاس درس به درستی استفاده کنی، نتیجه ای خارق العاده برای تو در پی خواهد داشت.

سر فصل ها
این دوره هیچ بخشی ندارد.